Bordowa Inspiracja Flamenco

Długość ma znaczenie. Dzięki umiejętności szycia mam na nią wpływ. Tym razem wymyśliłam sukienkę o różnych długościach. Z przodu midi, a z tyłu maxi. Przód z tyłem połączyłam małymi rozporkami.
Materiał zamówiłam ponad rok temu w jednym ze sklepów internetowych. Przyznam szczerze, że spodziewałam się czegoś zupełnie innego. Wówczas spisałam tę tkaninę na straty. Ostatnio, przy okazji przeprowadzki zrobiłam porządek z górą materiałów i tak bordowy jedwab devore w subtelne wzory przeżył moje spóźnione zauroczenie. Tkanina typu devore to najczęściej mieszanka jedwabiu z wiskozą, bawełną lub poliestrem. Charakteryzuje się szyfonowymi prześwitami. Wykorzystana przeze mnie tkanina była podzielona na pasy matowe oraz transparentne.
Narysowałam projekt i zabrałam się za wykrój. W moim projekcie znalazły się złote kółka, łączące ramiączka z górą sukienki. Okazało się, że w żadnym ze sklepów nie ma takich ozdób. Trzeba było działać niestandardowo, bo sukienka już prawie gotowa. Znalazłam kolczyki w złotym kolorze, od których odczepiłam niepotrzebne elementy i wreszcie wszyłam je do sukienki.
Oczywiście nie mogło obejść się bez szyciowych problemów. Otóż moją zmorą był falujący suwak. Tak wiem, brzmi zabawnie, ale wcale nie było mi do śmiechu wszywając go po raz trzeci. Musiałam udać się po poradę do mistrzyni krawiectwa, czyli mojej babci. Po konsultacji wszyłam podłużny pasek materiału po obu stronach sukienki, w miejscu wszycia suwaka. Dało to dodatkowe wzmocnienie, które utrzymało suwak w ryzach. Tak oto po kilku przygodach sukienka była gotowa. Jej soczysty bordowy kolor kojarzy się z gorącym tańcem flamenco, dlatego dopełnieniem stylizacji został wachlarz.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

8P8280125p.jpg

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Skomentuj

